black_logo_transparent_background_edited_edited_edited_edited.png

MAJOSEC EVENT SECURITY, när ni vill arrangera säkra och trygga event.

Vill ni arrangera ett säkert och tryggt evenemang, tillställning eller sammankomst? Inga problem, ni är i goda händer. Vår erfarenhet och kunskap gällande folksamlingar gör oss unika. Vi använder oss av ett väl utarbetat och beprövat koncept gällande evenemang, tillställningar, sammankomster och folksamlingar. Detta för att det ska bli tryggt och säkert för besökarna och er som arrangörer. MAJOSEC EVENT SECURITY tillhandahåller helhetslösning som gör dig som arrangör bekväm med arrangemanget. Vi är med från start, tillståndsansökan, under genomförandet och till slutet av evenemanget, uppföljningen.

MAJOSEC EVENT SECURITY har sitt säte i Värnamo, Småland, men har personal och nätverk över hela Sverige samt även internationellt. Vi tar uppdrag i hela Sverige och även internationellt. Från vårt säte når vi storstadsregionerna Stockholm, Göteborg, Malmö/Köpenhamn på bara någon timme. Detta ser vi som en styrka då vi har nära till potentiella eventplatser och en stor fördel vid planering och genomförande av event.

MAJOSEC EVENT SECURITY och dess personal jobbar efter ledorden professionalitet, engagemang och service. Detta gäller allt från våra säkerhetsrådgivare, ordningsvakter, värdar till sjukvårdare och läkare.

MAJOSEC EVENT SECURITY jobbar efter ett väl utarbetat och beprövat koncept som gör dig som arrangör bekväm med arrangemanget. Vi tillhandahåller allt från myndighetskontakter, tillstånd till säkerhetspersonal, rådgivning, tekniska lösningar och avspärrningar.

Vårt motto är Gör det ni är bäst på så sköter vi säkerheten.


Allt börjar med en idé och vision

MAJOSEC EVENT SECURITY är mer än gärna med och förverkligar eran idé om eventet. Vår erfarenhet och kunskap kan komma er till stor nytta. Självklart tar vi gärna ett helhetsgrepp om säkerheten och tryggheten och är med vid planeringsstadiet av ert event. En bra planering ger ett bra och tryggt event.

Saknar ni en säkerhetsorganisation för ert event?

Självklart tillhandahåller MAJOSEC EVENT SECURITY detta. Allt från säkerhetschef och ansvarig till säkerhetspersonal som ordningsvakter, väktare, värdar, sjukvårdare, läkare etc.

Har ni redan en säkerhetsorganisation är vi gärna med och stöttar upp med vår kunskap och erfarenhet.

Genom vårt dotterbolag MAJOSEC Bevakning AB kan vi tillhandahålla auktoriserade säkerhetspersonal.

MAJOSEC Bevakning AB är av Länsstyrelsen auktoriserat bevakningsföretag.

Behöver ni hjälp med tillståndsansökan och myndighetskontakt?

Inga problem. Vi på MAJOSEC EVENT SECURITY har lång och gedigen erfarenhet av myndighetskontakter och tillståndsansökan. Vi hjälper er omvandla den teoretiska juridiken till hur det fungerar i praktiken. Vid behov är någon av våra säkerhetsrådgivare med på plats under eventet för att säkerhetsställa och ge rådgivning att aktuella regler och tillståndsdelar efterlevs och hur man efterlever det praktiskt. Säkerhetsrådgivaren tar även hand om myndighetskontakterna och är med på eventuella myndighetstillsyner från arrangörens sida. Allt för att ni som arrangör ska kunna koncentrerar er på det ni är bäst på.

Vi kan bl.a. stoltsera med att 2020 hjälpte vi en av våra kunder till att få ett godkänt tillstånd för verksamheten samt göra den omställning som krävdes under pågående pandemin.


Eventplats

Självklart är vi med och utformar den eventplats ni har tänkt anordna ert event på. Vi kommer med tips och tricks för att det ska bli säkert samt utforma platsen för att skapa ett tryggt event. Vet ni exempelvis hur många personer man kan ta in på en plats utan att det blir kaos? Hur beter sig människor i trånga utrymmen?

Artister

Artister är ofta ett stort dragplåster på eventen. Men vet ni vilken publik artisten drar? Finns det några risker med olika artister? Har artisten behov av förstärkt säkerhet runt sig? Självklart gör vi en analys av vilken målgrupp aktuell artist har och om det finns några risker. Är artisten behov av förstärkt skydd ordnar vi även detta.

Har ni turnerande event kan MAJOSEC EVENT SECURITY med fördel ta hand om transportern av artister och annan eventpersonal mellan era eventplatser. Våra duktiga säkerhetschaufförer är utbildade och erfarna gällande bilkörning och personlig säkerhet.

Besökare

Vilken målgrupp är era besökare? Finns det några säkerhetsrisker med er målgrupp och besökare? Vi hjälper er att analysera er målgrupp och därmed göra rätt säkerhetsåtgärder så både ni och era besökare ska känna er trygga och säkra på eventet.


Effektivisering och flöden

MAJOSEC EVENT SECURITY älskar effektivisering och ett bra flöde. Hur många tycker egentligen om att behöva stå i kö? Vi ser till att ni får ett effektivt och jämt flöde under ert event. Allt från entrén till eventet till toaletterna och serveringsställena.

Parkering

Många arrangörer tycker det kan vara svårt med parkeringen. Får man ha parkering på aktuell plats? Vilka tillstånd krävs osv. MAJOSEC EVENT SECURITY sköter gärna parkeringen åt er också. Vi har moderna parkeringslösningar som gör att besökarna får en säker och smidig parkeringsupplevelse.


Tekniska lösningar, larm och kameror

Är ni behov av nattbevakning? Finns det behov av kamerabevakning av eventet eller behövs ett område larmas in? Vi på MAJOSEC EVENT SECURITY använder teknisk lösning då detta effektivisera och komplettera säkerhetslösningarna för ett tryggt och säkert event.


Är ni som arrangör intresserad av fördjupad kunskap inom evenemangssäkerhet? Inga problem, vi håller en skräddasydd utbildning för er i evenemangssäkerhet.

Genom vår erfarenhet och kunskap kan vi effektivisera säkerhetsarbetet på ert event och skapa en trygg och säker upplevelse för besökarna. Kontakta oss så berättar vi mer.

Tillsammans skapar vi bra och trygga event.

MAJOSEC EVENT SECURITY, din trygga partner för ett lyckat event.